Rolig bönestund på midsommarlägret.

Äntligen Hej igen!
Har längtat att få berätta för er...

Jag har igår kommit hem från Lögdö,
som är mitt absoluta favoritställe.
Det har varit läger där över midsommaren.

Vid ett tillfälle på lägret fick jag och några tjejer lust att gå och be...

-Jennie hette en, hon hade ont i ryggen, träningsvärk.
-Hennes syter Anna-Karins böne-ämne var att hon skulle få tag på sin mamma,
så mamman kunde ta med sig batterier till lägret, till hennes kamera.
-Min syster Delila hade det på hjärtat att hon tyckte en kille var söt..

Det blev den roligaste bönestunden någonsin..
Jag frågade vem som kunde tänka sig att be högt,
ingen var jätte-pepp på det så jag tog på mig det.

Först bad jag för Jennies träningsvärk..

ungefär såhär:
"Gud.. ta bort Jennies träningsvärk.. du vet säkert hur det är.."
(Jag började fundera.. vet Gud verkligen det? vart i bibeln kan Jesus gått med träningsvärk?)
Tjejerna började skratta.
"Gud, klart du vet hur det är du har skapat oss!?!"

Sedan bad jag för Delilas situation med killen
"Gud.. Om det är inte är meningen att dom två ska bli ett par,
så se till att dom inte ses mer.." typ..
Då sa Delila "alltså Johanna, vi ses bara en gång per år, på lägret..
Då forstatte jag..
"Om du vill att de ska bli ett par se till att dom ses mer"
Vi skrattade. Men endå var jag fullt seriös med mina böner..

Sist bad jag för Anna-Karin.. som ville ha batterier från mamman,

men inte fick tag på mamman..
"Gud.. se till så att AK får tag på sin mamma...
så hon får batterier till sin kamera...
så hon kan titta på bilder och minnas det här lägret.."
Då kom jag på och sa
"Men Anna-Karin! Du kan ju ta bilder med min kamera, så kan jag skicka till dig!"
Precis då började mötet så vi rusade skrattandes ut.

Ja just det..
Jennie och Anna-Karin fick bönesvar. :)
och Delilas vet vi inte än. :)


Låt bilderna nedan avslöja lite hur vi haft det på lägret:

möte i tält.. :)





matkö:


stiliga unga män och söta Antonia i kö


knivleken! :)


Anna-Karin i rolig position:


:)

midsommardans kring midsommarstång

utlänningar förundras över Svenskarnas traditioner.

i Oktober blir dethär unga-paret nygift!

Anna-karin <3

På avföringsbrunnen har man god aptit :)) :

Publik inför dopförrättning:


orkar inte lägga ut mer bilder nu! :)
Du som har mig på facebook kan hitta ett tag till en mapp med bilder från lägret.


Hej så länge!! :


er /Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: