Jag vill ha mer svårtuggat!!!

Hej mina älskade små sockertoppar! :)
Blir så glad att folk går in o ser efter om jag skrivit något nytt varje dag.
Började tycka synd, eftersom jag inte skrivit något på ett bra tag.

Andliga attackerna, dom finns kvar men dom kommer inte lika intensivt just nu.

Saknar mer av Gud, törstar, hungrar...
Det är nästan så jag skulle betala för o ha en egen personlig
andlig vägledare seriöst.

Min finska bibel är full utav understräck i 3 olika färjer,
rött för felöversättningar, grönt för vad Jesus själv säger, eller Gud.

Men har även små markeringar som hjälper mig att minnas vad ett speciellt kapittel handlar om.

Problemet är inte allt detta,
problemet är alla frågetecken jag har i min älskade Bibel,
som bara väntar på att någon ska komma och hjälpa mig att hitta svar och lösningar på.

Den första frågan innan man blir troende, kan vara vem är Jesus..
Ju mer man vet, desto fler frågor blir det,
det blir mer och mer avancerade frågor.

Nu kan jag ta två helt olika bibelställen och då dyker det upp
en tredje i minnet, som gör att jag kan börja undra något.

:) Det är såhär det ska vara,
från början, äter vi mjölk,
sen ska det bli mer svårtuggat!

1 Chris Gammeddehewa

Hej!

När jag såg bilden tänkte jag skriva något. Någon har sagt; "Ett bröd hjälper en människa att överleva, En Bibel hjälper en människa att vilja leva".

MVH

Christopher

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: