Jag i Eskilstuna

Hej käre bloggläsare!  <3
Har flyttat till Eskilstuna, till er som inte vet.

För att jag är säker på att jag kommer växa mer andligt här,
trots allt häftiga saker jag varit med om i Sundsvall.
(ni som läst min blogg vet!)

Låt mig börja med o presentera dig Pingstkyrkan i Eskilstuna.



Vi har Ove Lindeskär här som pastor, är stolt över det!!!!!
Han är jätte känd och helt fantastisk!

På Finska sidan har vi ingen pastor, och möterna är DYSTRA OCH GRÅ,
om man tänker sig att församlingen är en gröt, så är den fastbränd i bottnet där.

Ber om ursäkt att jag är så rak.
Men dom skulle verkligen behöva hjälp!

Svenska möterna, däremot, är fruktansvärt bra!
För er som bor här, eller är i trakterna och hälsar på.
Ni MÅSTE komma och se hur det är kl 11 på en vanlig "tråkig" Söndag.

Det är verkligen en levande församling, man kan se människor SKAKAR AV GUDS KRAFT
OCH GRÅTER AV LYCKA!!! PRECIS Så ska det vara!!!!!!!!!! Halleluja!!!!!

Men Sundsvalls pingstkyrkan kommer endå vara den jag längtar mest till.


Sitter på församlingens ungdomsgård ALIVE nu, de har internet (skojar inte) :))
två biljardbord, tv spel, pingis, kafe, ja allt trevligt som man kan önska sig.

Det kom en kille till datorn nyss som heter Ronni, frågade hans kompis om han är muslim,
tror så om alla som ser ut o komma från Turkiet/Iran/Irak.
Det var han inte. Han skulle läsa min blogg sen sa han, vi får väll se.
Har svårt att tro det. :) (Välkommen hit till bloggen annars Ronni)

Det var här i Eskilstuna, som min mormor som nu är död blev helad från bröstcancer,
(har skrivit ett inlägg om detta tidigare)
tack vare bönens makt! BE KÄRA MEDMÄNNISKA BEEE!!

Har du svårt att be?? Då måste jag säga en sak rakt till dig,
det är onda andemakter som försöker hindra oss från att få kontakt med Gud.
Kämpa på vännen! DU ska INTE vara den som ger upp!!!




Skriver tyvärr inte mer saker som hänt just nu, vill inte ha för långa inlägg!
Massor med kärlek <3 Från din syster Johanna
(Gud är ju vår allas pappa)


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: