Hurdan jul vill PappaGud fira med dig?

Julen, julmat, julbarr och paketsnören.
Jesus i krubba och en stor rödklädd gubbe med ölmage i hallen.

Hur ska jag få detta sagt på ett snällt sätt.. *funderar*
Eller så har jag redan sabbat det. *le*
-Hur mycket älskar du Gud?
-Hur mycket är du redo att offra (GE BORT) för att komma närmare honom?
-Vill du leva efter Guds vilja hellre en människors?
-Vill du se sanningen i vitögat och göra något åt det som inte är som Gud vill i ditt liv?

-Svarade du det mest possitiva svar på alla dessa frågor, får du bli min bästa vän. 
Då är du en sällsynt person, som Gud verkligen måste ha kallat.
För dom flesta kristna tycks inte bry sig så mycket.
Och då får du definitivt fortsätta läsa, dagens inlägg..
I annat fall, tipsar jag dig om att sluta läsa för denna gång.
(Men det gör du förmodligen endå inte när du kommit såhär långt, eller??)

Nåja, traditioner. begravningar, brölopp, dop, midsommarstänger och julgranar.
Hur ser DET ut från Guds perspektiv egentligen?

Tror du Gud hoppar av glädje när det kommer in en rödklädd skäggig man,
med ölmage som delar ut presenter in i varje hus,"från tomteverkstaden" HA!
Och kallar sig själv SANTA = HELIGE CLAUS=(vet inte vad det betyder)!
Alla gåvor kommer från Gud, det är Han som ska vara i centrum och
inte denna Heliga Klas!
-Om du är troende, så tycker jag du borde låta bli att klä ut dig till tomte,
ha tomtemössan..
och låta bli att acceptera det i er familj.

Jag behöver inte berätta mer känner jag,
ta reda på bakgrunden till julgranen och fundera,
om du nu måste fira jul, hurdan jul vill din PappaGud, fira med dig?



Herren själv säger "Fira MINA Högtider!"
Just nu har Gud också en högtid, för sina barn, utan tomtar,
och kalleanka.
En riktig fest, med djup innerlig glädje.

Men OM DU är verkligen VILL följa Gud,
gör det av hela ditt hjärta.

-Låt inte Antikrist-ande smyga sig in hem till dig, i NÅGON form.

Din /Johanna.M


-------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=AjgoFziTRZw&feature=related
SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
------------------------------------------------------------------
1 Shmone

schnygg tomtebild du hittat ;)



öppnade ögon.. är vad folk behöver

skriven
3 Johanna M

Ida, menar du mig (Johanna)?

Jag älskar Judar, jag är absolut inte antisemitisk! :)

skriven
2 ida

Varför har du en antisemitisk bild ????

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: