Varför är vi skapade med behov?

Törstig? hungrig?.. fryser du?... vill du ha en kram??

Varför blir vi inte skapade på ett sådant sätt så att våra behov fylls, enkelt.
Kanske te.x genom att det skulle växa en frukt på våra huvuden var tredje timme.
olika smaker varje gång, och full av alla vitaminer, proteiner och allt vi behöver få i oss.
Eller att vi inte behöver mat alls.

Varför är det inte så????
Varför är vi skapade med behov!?

Jag har nu klagat och gnällt i iaf två inlägg, om hur jag plötsligt känner
mig så tom, allt känns så meningslöst... livet är dystert.
Kanske ville Gud få mig att känna hur det är utan honom, 
för att jag skulle bli ännu starkare bunden till Honom
då jag lär känna skillnaden, hur underbart det är med GUD!

(Nu kanske någon ateist tänker att så är det inte alls utan Gud)

Faktiskt är det så, att utan Guds beskydd skulle du dö på engång,
det är satans mål. Han avskyr dig för att du är Guds skapelse.
Du kanske inte känner det så starkt som jag, 
meningslösheten, orklösheten, tomheten...
Men den finns där innom dig, du är bara bra på att dölja den
med dina värdsliga bekymmer..
pengar, jobb, familj, mat, tv-program, korsordstidningar,
släktträffar, musik, intressen, motsatta könet, tv-spel, pyjamaspartyn...
osv osv.

Jag är SÄKER på att varje människa åtminstonde en gång i sitt liv,
när det är läggdags
, (för det är den enda tiden vi har tid att lyssna på Gud)
ligger i sängen och grubblar i något utav dessa tankar, om vår existens.
Varför finns jag, vem är jag, finns Gud..
det är jobbiga tankar som får ångesten krypa fram,
man vill inte tänka så djupt.

Men det är då vi kristna säger att "Jesus knackar på ditt hjärtas dörr"
Han låter dig känna behovet, och vill komma in i ditt liv.
Fylla ditt behov av att ha en högre makt i sitt liv.
För det behovet är vi skapade med!!!



(handtaget till dörren finns endast på insidan)
knocking on door


För att veta varför man måste ha Jesus,
för att veta hur det känns att vara ett Guds barn,
för att veta hur det är att inte vara kopplad till den levande källan.
Måste man veta hur det känns utan.

Gud har iaf med AVSIKT låtit mig känna allt detta,
av många olika orsaker är jag säker på, men en utav orsakerna är
för att jag ska lära mig att förstå,
minnas vem jag var innan jag fick dessa negativa tankar och känslor,
att jag faktiskt har varit kopplad till Honom starkt.

Idag, är jag sjuk, ont i hela kroppen, orkar inte ens gå o äta lunch.
Men jag är idag kopplad till Guds levande källa,
för inom mig bubblar det av possitiva tankar och känslor.

-AMEN!!! (betyder typ -så är det!) 







Naturen behöver vatten,
din kropp behover blodet,
som din Själ behöver Gud.

Love you!!
Er/ JohannaM

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: