Orkeslös

Hej hopp. Er Johanna här.
Blek som snövit, trött som Törnrosa.

Jag vill dela med mig av mina svåra stunder,
det måste jag, för att kunna dela med mig av de goda,
för att ni ska förstå hur stort det är när Gud lyfter upp en...
och hur mäktig det är att få vandra med Jesus.
Annars får min blogg inte något djupare syfte,
Poängen med denna blogg är att tillsammans se
hur Gud finns och hjälper, hur även de mörkaste stunder
har sin orsak, och kan göra en totalvändning.
...OM MAN FÖLJER GUD.

JAG ska vara ett levande bevis, min blogg ska innehålla
det svart på vitt.

Just nu vet jag dock ärligt talat inte vad som händer,
jag har gått in i väggen, som vissa säger.
-Och det blev en stor smäll!!!
Har inte återhämtat mig riktigt än, efter 3 veckor.
Plötsligt en kväll, låg jag i sängen och insåg,
att jag inte orkade längre, orkade inte ens lyfta upp armen.

Livet känns tomt och meningslöst vissa stunder.
vissa saker gör mig glad,
Vissa saker får mig att känna lycka.
-Men när den lilla stunden är över, tar smärtan övertaget.

Detta är ingen vanlig depprission.
Jag har haft depprission, detta är inte något sådant.
Detta är något övernaturligt.
Jag var ju en glad energisk tjej......
kanske använde jag min energi på fel sätt?

Jag ler, det glimtar i mina ögon, en kort stund,
sedan går munnen ner igen, ögonen ser sorgsna ut,
kroppen säger "inte ett enda steg till!"
Varje cell protesterar.



Jag håller ljuset levande,
hoppet har inte dött ut.
Jag tror på en levande Gud,
som inte låter någonting hända mig utan syfte.

När du nått botten,
finns det en riktning kvar och det är uppåt.


Väntar på att Gud ska resa upp mig igen,
jag lovar dig käre läsare, så fort jag förstår varför
detta hände mig,
så ska jag meddela det till dig,
om inte du råkar vara bland mina privata vänner,
som får veta på allt före :)
-Må detta lidande vara över snart!!!!
Men, må i första hand Guds vilja ske och inte min.

Delad sorg, är halverad sorg.
Delad glädje är dubbelt så stor glädje.



/JohannaM

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: