Nyårslöften?

2011, det nya året.
Nyårslöften?
Det är inte tillför oss som lever varje dag som om det vore den sista.
En komiker sa på tv  "Lev varje dag som den sista tänk: -Äntligen imorgon är det över."
Dåligt skämt :) För oss som ibland har dålig humor.

Men jag har problem med det här med att leva varje dag som den sista,
får så mycket att göra så jag stressar ihjäl mig själv. ;D haha

Nej men om jag återgår till nyårslöften,
några har gå ner i vikt, sluta röka... osv.
Som om dom inte kommit på det förrens nu, när nya året börjar.
"-Nä, nu måste jag ta o sluta röka!"

Alla har väll något nyårslöfte, det låter så bra,
och peppande "Nytt år, nya möjligheter!"
Men när vi är inne på Februari i det nya året,
har man redan glömt bort nyårslöftet.
Sedan rullar det på,
erkänn, hur många år i rad har DU haft samma nyårslöfte?
-så många att du inte ens minns det!?

I Gamla testamentets tid, hade man iställetför nyårslöften,
löftesoffer, som man offrade till Gud, medans man sa det man lovade Gud.

att lura det nya året med dina löften, kan du ju alltid,
men det går inte att lura Gud.
Det man lovat Honom, det har man ingen rätt att ändra på,
om inte Han säger åt dig.

För de som inte tror på en levande Gud, är detta bara rabbel.
Men för oss, som vet att han finns, är det stort.

Jesus sa -lova inte!

Mitt nyårslöfte?
Nja, jag lyder min Herre, och lovar ingenting,
men jag gör mitt bästa i att forstätta det jag redan påbörjat,
söka Guds ansikte, komma Honom närmare,
växa i mig själv (eller bli mindre ur Bibligt perspektiv)

-Den som ger upp sitt liv för min skull ska finna det -Jesus

För det nya året önskar jag
nya vänner, massor av musik, dans, skratt, gemenskap...

Och dig min käre läsare önskar jag :
-Guds FRID, Helige andes ledning, AGAPE kärlek,
Andliga manifestationer, sann lycka,
och framgång i allt du beslutar dig att göra
som är Guds vilja.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!
GUD VÄLSIGNE DIG!
<3 <3 <3





KRAM
<3

/JohannaM







Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: