Guds TUKTAN

"Ty jag är med dig, säger HERREN, till att frälsa dig. Ja, jag skall göra ände på alla de folk; bland vilka jag har förstrött dig; men på dig vill jag icke alldeles göra ände, jag vill blott tukta dig med måtta; ty alldeles ostraffad kan jag ju ej låta dig bliva."-Jer 30:11.

Jag har erkännt att jag mått jätte dåligt,
och jag lovade att avslöja på min blogg, varför jag mått dåligt.
Varför all energi bara försvann och jag var nästintill sängliggande i
4 veckor.

Det är Guds tuktan. Som bibelstället jag gav nyss avslöjar,
att Gud straffar oss. Bara för att vi ska lära oss att leva rätt,
och komma närmare Honom.
Även om Jesus dött för våra synders skull,
så behöver vi också personlig tillrättavisning.

HALLELUJA!!!!!!!!!

Jag är SÅ glad och lycklig över att ha tillbaka min energi.
Jag TACKAR GUD för tuktan,
för det är ett tecken på att HAN HAR MIG KÄR!!!!!!!!!
"Ty den HERREN älskar, den agar han, likasom en fader sin son, som han har kär"
-Orspr 3:12.

fler bibelställen som bevisar detta:
Jes 30:31
Hebr 12:6


Efter tuktan, Guds tuktan,
känner jag Gud bättre.
Då njuter jag av att han har sådan omsorg om mig,
sitter i hans knä och kramar honom, 
och säger hur mycket jag älskar honom.
MEST AV ALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Förlåt mig Jesus!!
JAG ÄLSKAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
och jag skämms inte en sekund över det!
<3<3<3

Din Johanna.M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: