Jag gråter

Jag är en som gråter ofta,
det är ett skönt sätt att släppa trycket som jag lätt får innombords.
Det kan antigen vara ett possitivt tryck "blir överväldigad"
eller negativt "för smärtsamt".

Varje gång jag gråter, talar jag till Gud.

Igår märkte jag att jag höll på att bli stolt!
Jag var i biblioteket och fram till mig kom en alkoholist..
En person från LP, som jag annars alltid tyckt var trevlig.
Jag försökte ha en vanlig konversation, men det jag sa
nådde inte honom.
"Kom till LP möte! På Tisdag eller Torsdag" Sa han
"Jag har inget där att göra.. jag är ju skilld"
(skillt mig från en drogmissbrukare)
"Kom och dela din glädje med oss!"
"nja jag vet inte riktigt om jag kan.."
"Ta med din man!"..

Hm..

Precis när han gått kommer en till alkoholist fram till mig,
först märker jag inte av honom, men han höjer rösten och säger
"Hej!"

Jag har kännt frustation över att de inte lyckas bli nycktra, inte lyckas resa sig upp från "diket."

Jag känner för första gången att jag skämms över honom.

När jag cycklar hem hinner jag tänka många tankar..
Det är bara Guds nåd som kan rädda..
Det kunde lika gärna vara jag...
Hur kunde jag skämmas!!??
Känner skuld och skam över att jag skämmdes över honom.

När jag kommer hem, gråter jag.
"Gud jag håller på att bli stolt, tror att jag är bättre på något sätt, förlåt mig."

Nästa gång jag ser personen ska jag avsätta extra tid med honom.


Att gråta för mig, är som att duscha mitt inre,
det är ett tecken på en reningsprocess.

Även om inte jag gjort något,
även om någon annan gjort mig illa och jag gråter..
så tröstar tårarna mig, och tvättar av såren som finns i hjärtat,
så att det läks fortare.

Jag tror dessutom Gud sparar våra tårar,
kanske inte alla.. men de som kommer ut under böner till Honom.






4 BIBELSTÄLLEN OM TÅRAR:

Gud hör bebis gråta:
-I 1 Mos 21:17- hör Gud Hagars sons (en bebis gråt)
-tänk vilken omsorg Gud har <3

Våra tårar blir uppskrivna:

-Ps 56:9- Du har mätt upp min oro.
Samla mina tårar i din lägel,
de är ju uppskrivna i din bok.

Denna är värd att funderas över:
-Ps 126:5- ”De som sår med tårar skall skörda med jubel.

Vi får belöning för saker som kan vara smärstsamma för oss:

-Jer 31:16- Men så säger HERREN: Hör upp med din högljudda gråt,
och låt dina ögon icke mer fälla tårar; ty ditt verk skall få sin lön.. (!!)


Slutligen 2 ur Uppenbarelseboken:


-Upp 21:4- och Han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta."

-Upp 7:17- Ty Lammet som står mitt för tronen skall vara deras herde och leda dem fram till livets vattenkällor, och Gud skall torka alla tårar från deras ögon."

<3 /Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: