Tacka Gud om polisen stoppar dig när du kört för fort!

Varje tanke du tänker, skapar en fin ritning i hjärnan.
Tänker du en tanke flera gånger, blir "strecket" större.


-Välj människa vad du tänker!

Använd inte de gamla (dåliga) tankebanorna!!
Skapa STORA STRECK som istället gör att du i längden automatiskt tänker rätt!
De gamla dragen, finns, men kan inte längre påverka.
-På detta sätt kan du, om du är fast i en synd eller vad som hälst.
även BLI FRI!
Du vet nog hur dina egna tankar går:
-först kanske du ser något,
-det skapar en känsla,
-känslan i sin tur leder till att du vill ha mer med det du såg att göra,
-och efter det, tar du steget och gör det som är synd.

(Jag syftar inte på något speciellt, men det kan vara tex alkohol, porr eller sånt)

STOPP STOPP STOPP!!!!!!!!!
Vart ska du sluta? 
Innan början. Välj att inte ens titta på det,
Dyker tanken upp, så tänk på annat! DU KAN STYRA DINA TANKAR!

Tänk possitivt i alla lägen!

Jag tror endel riktiga "kristna" inte förstår hur jag kan tänka att ta även motgångar från Gud.
Om vi tar ett exempel,
de senaste dagarna har min mobil laddare försvunnit,
när jag väl fick låna pappas laddare,
då slutare mitt simkort att fungera....
Alla andra sidor på internet fungerar, utom den jag använder mest.
Facebook...
Ska jag skylla på Onda andemakter? hehehhe.. Rolig tanke! *ler*
-Nej, jag väljer att tacka Gud!

Tack Gud att du ser till att inte facebook fungerar idag,
du tycker säkert jag har suttit där tillräckligt nu.
Tack Gud för att min mobil är trasig,
jag kanske annars skulle ringa ett samtal, eller ta emot ett samtal,
som inte är din vilja!


Tack Gud för att jag inte har ett ställe att bo på.. så fort jag får ett,
kommer äran på ett speciellt djupt sätt, att gå till dig!

---------------------------------------------------------------------

Men, ska man tacka Gud tex. för att
man tog o söp en Fredag och mår dåligt?


Det har med dina tankar att göra.
Jag tror du kan hitta saker att även tacka för i de mest otroliga situationer!


Om vi säger att det där med supandet och illamåendet nu hade hänt..
vad kan jag tacka för då?
-Jag kan tacka Gud för att jag ångrar det jag gjorde,
-jag tackar Gud för att han kan förlåta mig,
-att han lärde mig något av det som hände,
-att jag nu efteråt inte mår bra....
o.s.v
(JAG TÖRS SÄGA SÅHÄR för jag tror att den person som INTE ångrar sig,
inte ens TÄNKER på Gud på det här sättet!)

Tänk dig två kvinnor.
Du ger dom båda en blomma.
-Den ene klagar på att det inte var en hel bukett..
-Den andre blir berörd och tackar av hela sitt hjärta!
   Vilken utav dom skulle du ge någonting till nästa gång.
Den som tackade.. Tacka du Gud du med!

( Jag ÄR SÄKER på att Gud vill lära oss saker,
och därför ACCEPTERAR att vi går igenom vissa saker!!!!!!)

Tacka Gud för polisen stoppar?
-Ja du får chans att evangelisera.. osv..:)

... Nu tackar jag Gud för Facebook fungerar igen, så jag kan publisera detta inlägg!!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: