Det vackraste som finns är sann kärlek.

Vad är det som sätter färg på tillvaron och hela livet?
Vad är det som är det mest grundläggande för en männsikas välmående?
Vad är det som ingen kan se, men alla känner till?

-Kärleken.

Att älska någon är ett BESLUT man tar.
det är inte en KÄNSLA!
Det utvecklas till en känsla när man gjort beslutet!
Väljer du att inte älska, försvinner också känslan.

"Jag beslutar mig att älska alla."
Funkar det??
-Nej.


Älskar du en person, då vill du personens bästa och då visar du personen kärlek.
Du kan omöjligt visa alla kärlek.

Kärlekens 5 språk är:
1.) Tid
2.) Komplimanger
3.) Tjänster (göra en tjänst för det andres skull ex. ta disken, laga mat osv)
4.) Gåvor (både att ta emot och ge!)
5.) Fysisk beröring

Alla människor talar olika kärleksspråk.
För vissa är det viktigare med tid, en med fysisk beröring.
Men det betyder inte nödvändigtvis att fysisk beröring inte skulle vara viktigt.

Jag gjorde denna "djupdykning", för att ni ska inse
hur ni förutom varandra också kan älska Jesus.

Du visar inte Jesus kärlek genom att bara vara troende!!


Ta reda på vad Jesus kärleks-språk är! vad vill Han att du ska göra för Honom!???

En annan intressant detalj är,
enligt Bibeln är GUD KÄRLEKEN!

De som inte känner Gud,
vet inte vad sann AGAPE (den villkårslösa kärleken) kärlek är.


Ingen kan älska dig som Gud.
Du är Hans barn,
Han offrade det värdefullaste Han hade för din skull!


Se detta Bibelställe!! Kanske en aning svår att begripa men SÅ fantastiskt!!:
Heb 2:10 -Ty när han, för vilken och genom vilken allting är till (Gud), ville föra många söner (och döttar) till härlighet,
måste han låta honom (Jesus) som leder dem till frälsningen bli fullkomnad genom lidande.

Det vackraste jag vet,
är när man älskar Jesus mer en sig själv.



Till mina älskade vänner som jag försöker visa kärlek till på flera olika sätt/ Johanna



Dansade till Gud idag, från hela mitt hjärta.
Det slutade med att jag och Gud grät av lycka för vi älskade varann.

<3<3<3
1 Rebecka.s

Fin bild där uppe ! <3

skriven
2 Johanna M

Tack så mycket Rebecka!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: