Om oss "kristna" (Bonus :) om 3 kristna personer)

Du är inte kristen, om du konfermerat dig,
du är inte det heller om du döpt dig.
Du måste ta ett beslut i ditt hjärta, 
att välja tro på Jesus.

Och vad är att tro på Jesus då?
Det är inte att vi TROR att han gick i världen, botade, helade väckte döda och
tillsist dog för våda synders skull.
Nej.. Jag är seriös, det är inte det heller!
Det är ju något det flesta kristna redan VET. 

Svaret är att du tror på vad han säger!
att du lyssnar och lyder Honom...

Bra gjort! Du klarade igenom de tråkiga meningarna.. Nu till något mycket roligare!

Så hur är en kristen person?
det kan man omöjligt svara på, för alla har olika personligheter, och är i olika stadier i livet.
Men vi kan ta några exempel.

-Kärlek, vi är syskon (antonia gillar inte detta för hon vill inte vara syster med sin blivande man)
vi bryr oss om varandra och är en stoor familj.
 
Vi har föräldrar och barn i församlingen, och nyfödda. Vi har medlemmar som sover, vi har medlemmar som
är bundna...vi har..

STOP ett tag! Vänta vänta vänta! Hur kan du skriva så?
Nyfödda kan inte vara frälsta, dom kan inte välja om dom ska tro eller inte!
-Nej jag vet, men en person som precis blivit frälst är andligt nyfödd.
Sovande då? vad menar du? alla sover vell?
- Ja det måste vi göra, sömn är en gåva från Gud :) Men det fins människor som sover andligt,
   dom har kommit i tro på Jesus, men livet rullar på utan någon större skillnad, personen
    varken ber eller läser bibeln, för det är så man håller sig andligt vaken.
Okej, jag tror jag förstår.. bunden.. du menar ANDLIGT bunden?
  -Ja precis, vi binder inte fast människor på bänkarna som kommer hit, för att de ska orka höra en predikan precis :)
Bunden innebär att en person håller på med något som är fel, och kan bara inte sluta med det.

På tal om predikan, har vi en ungdomspastor Simon.. (Hej simon! om han råkar hamna här någon gång)
Nu ska jag passa på och skryta om honom för er, så ni också vill komma och se om det verkligen är sant det jag skriver (Pingstkyrkan Sundsvall Fredagar kl 20) *ler*
Ja, men han är ett energipiller!!!
Det var en 85 årig kvinna som satt på en söndagsmöte när simon predikat,
Hon hade tvekat om hon skulle orka gå på möte, hon har färdtjänst, hon är så gammal och trött.
Efter att hon lyssnat på våran Simon, så lös hennes ögon upp. Aldrig hade hon hört på liknande..
Det slutade med att hon GICK till busstationen och åkte buss hem,
till äldreboendet, eller dit hon skulle.
Simon skulle kunna tömma äldreboende på detta sätt, dom skulle vilja flytta tillbaka till sina hus / lägenheter!
*skrattar till*
Nejdå, nu överdrev jag! Men ni förstår poängen.

På ungdomskvällar är han ennu värre!
Han låter munnen gå för fullt, han har helt otroliga berättelser att berätta och skämtar till det ibland..
Han skämtar endå på allvar,
som den gången  han tipsade oss om att vi kan be när man ska på toa och göra nr 2.
(Hoppas ni förstår fast jag inte är lika öppen i mina ordval som han)
Igår tänkte jag, att man får hoppas att man inte är lös i magen,
för då kan det bli lite fel sorts bön, för vissa iaf.
men det löser Simon..
Han ber nämligen för alla som är sjuka i sin omgivning, och helanden har han också fått vara med om!

Han har ett eget blogg förresten.. vänta lite så ska jag ta fram adressen! http://foolforjesus.bloggspace.se/

Nu vill jag berätta om Maja och Antonia,
dom är två stycken nyfrälsta (bebisar) *skrattar*
Som går på omvårdnadsprogrammet i Sundsvall,
I början hade dom sådan energi, dom var med på alla möten vad jag vet.
Det var dom som fick mig att vakna, kan man nog säga. Jag tror att jag kunde ha somnat andligt annars.

Nu när dom sprungit av sitt första rus,
är det min tur att dra i dom.
"Snälla tjejer, kan inte ni komma..." nästan så mer..
Hämnden är ljuv ;) Vi kristna hämnas med kärlek.

Så är det med religionen också, man kan bli "mätt i magen" av Jesus,
och behöver vila lite.
Men tro inte tjejer att ni fått nog av honom..Det får man aldrig! *le nöjt*

(Ps: Vill ni tjejer också att jag ska skriva adressen till er blogg här säg till!)



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: