Jo-hanna

Jag grät som ett barn nyss.
Sitter i Pingstkyrkan i Sundsvall och vi har bönemånad.

Jag har varit här alla bönestunder, och fått se en ängel!
Men inte bara det, det var en nyfrälst (person som nyligen kommit till tro på Jesus)
som fick en syn av Gud, och den berörde mig så extremt mycket!
Den handlade just om vår lilla lilla bönegrupp,
det är många som inte kommer p.g.a jobb och andra orsaker.
Tyvärr ! o_O

Ju fler vi är desto fortare får vi bönesvar,
Gud är nådig (=Jo Hanna) men han kan ställa krav, och det gör han.
Annars skulle man kunna leva hursomhälst och alltid bli förlåten osv.
Vissa tror att det inte fins någon gräns.
Men jag vet att jag kan inte be om förlåtelse och sen fortsätta synda hur länge som hälst.

Gud drog upp mig från min synda-grop.
Det gör ont i mig att erkänna,
men jag är en föredetta postituerad,  .. allt behöver jag inte berätta.
Jag ville bara att du ska förstå..
Hur stor Gud är! Han drog upp mig ur allt elände!

Jag skäms och kan HATA mig själv för detta.
Men Guds förlåtelse har gjort mig syndfri och REN!






Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: