INTERVJU om hur det är på "andra sidan!"

Jag intervjuade Leif, min mammas man som är en messiansk Jude, den 14/7-09.
Han har haft problem med hjärtat.
Natten mellan Tisdag och Onsdag,
DOG han
i hjärtstillestånd! och var död i 10 minuter...

Han berättar:
Först blev allt svart, jag blev medvetslös, sedan såg jag ljus, jag befann mig på en plats med gröna ängar det fans blommor i jättemånga olika färger, de kunde även ändra färg och skifta i olika nyanser.. jag såg även trän.
Jag fick vetskapen att det stället kallades Paradis, och den är som en förgård för himlen.

Vad var det för blommor och trän?
-Det var inga blommor och trän som fins här på jorden, men blommorna skulle jag likna med ..liljor..
stjälkarna till blommorna var som av guld.. och om man klev på en blomma så reste den sig upp så fort man lyfter upp foten igen. Inget kunde dö eller bli förstört..
Naturen var annorlunda uppe i himlen,
men om man försöker jämföra blommorna med någonting som fins på jorden så skulle det vara blommorna som fins i Israel på ängarna.. så ungefär.
liljor i Israel på bilden

Jag såg barn där som skrek och lekte,
det var inge lekar med glaskulor eller hopprep, det var mer tafatta lekar.
Barnen var mellan 9 och 12 års ålder.

Det var några avlägsna släktingar som kom och mötte mig, mina närmsta släktingar var inte troende,
så dom fans inte där.
En utav dem frågade hur länge jag varit i himlen.
Jag undrade också hur länge han hade varit där
"300 år" svarade han.

Var han lik dig på något sätt?
- hårfärgen iallafall och kanske någonting i personligheten.

Fans det gator av guld där du var?
-Inte där jag var, jag gick på en grusväg, den ledde till en liten by, med hus,
det fans många gröna fält runtomkring mig.

Fans det våningshus?
-Nej, men det var mer som torp och villor, stora.

Fans det möbler i husen?
-Jag gick aldrig in i något hus, men min son Filippe som även han varit med om en nära döden upplevelse
fick komma in i ett hus, där var alla möbler gjorda utav rent guld.
Ett sådant hus vi önskar oss här på jorden, såndant får vi där uppe.

Jag hade en ängel bredvid mig hela tiden,
som berättade att mitt hus var inte färdigbyggt.

Pratade du något annat med ängeln?
-Ja, en gång när jag var arg på Gud, hade jag sagt att
han var dum, och att när jag kom till himlen skulle jag och änglarna bilda en
fotbollslag och spela emot honom..
Allt som sägs här på jorden registreras där uppe..
Han svarade "det blir inge fotbollslag åt dig."
sedan log ängeln.
.. skämt o komik kommer från Gud.
det fins många glada däruppe!

Om jag hade ramlat omkull när jag gick omkring där, och hade sagt
vem är det som har lagt ut en tändsticka i vägen som jag skulle snubbla på?
Det var endå inte sådana skämt.

Hade ängeln vingar?
-Nej den jag såg hade inga vingar, den var ca 2 meter, jag såg den som ett ljus sken, ljust väsen, kunde inte se honom klart o tydligt, man såg konturerna lite grann.
Ängeln förklarade att min tid ennu inte var att stanna där, då tog en kraft tillbaka mig
jag såg svart igen och kom tillbaka in i kroppen.

Övergången skapade ångest hos mig, hade velat stanna kvar.

Jag har fått äta medicin och andas med hjälp av syrgas nu, det är jobbigt.


Leif berättade att när man tar en frukt så växer det fram ett nytt påengång där man tog den,
och att den inte smakar som frukterna här nere.

Han berättade även att
Gud är ljuset och den heliga staden,
det står skrivet att ingen kan se fadern och leva.
t.o.m änglarna känner fruktan i hans närhet.
Han sitter på en tron.
Men Jesus och den helige ande, får man se.

Jag såg inte honom nu, men jag tror att han kommer och möter upp oss när man kommer dit för att stanna. Även fast jag inte såg honom vet jag att Han var närvarande hela tiden, och han svarar på tankar.

Människorna sjunger o prisar Gud hela tiden.
Det man tyckte om att göra på jorden det får man hålla på med där uppe.
t.ex. spela musik, måla...

Såg du floden som det står om i Bibeln?
Nej såg inge vatten, men jag vet att det fins en himmelsk flod där.
Ängeln tog mig inte till alla ställen som fins, bara till Paradiset, den såkallade förgården, bara.

Såg du några djur i himlen?
-Nej jag såg inte till några djur.

Var det som en verklighet eller som en dröm?
-Det var verkligt, jag hade kvar alla mina sinnen, även fast jag var som en ande, min kropp var inte med. Verkligheten där var så ovan för mig.

Du berättade att din son också fått vara med om en nära döden upplevelse,
fick han se något annat ställe i himlen?
-Ja, han kom först till ett ställe där änglar och demoner slåss mot varandra med svärd.
Han hade Jesus och Den Helige Ande med sig hela tiden.
Jesus visade sig inte för mig men jag kände Guds närvaro,
Han fyller himlarna med sig själv... ljuset är Gud.

Vi bestämde oss sedan för att avrunda samtalet för denna gång,
Leif tackade för att jag ringde, på sitt eget sätt:
"det är skönt att ha någon att
prata med iställetför räkna hjärtinfarkterna här på avdelningen
människor runt omkring mig bara faller ihop plötsligt."

Roligt att just du läste denna intervju,
vi vet inte hur lång tid Leif har kvar att leva, förhoppningsvis lite till.
Om du vill, får du jättegärna be för hans skull!

Gud välsigne dig!

Ps: Vi ses vell där uppe?? :)

Med vänliga hälsningar / Johanna
1 Mattias Lindblad

Tack tack! =)

Vad är det jag skall testa? Om man kan inbilla sig att man ser rosa flygande elefanter mm, så kan man inbilla sig att folk är döda osv. Människan kan fela rätt ordentligt. Att din mormor får synen tillbaka har inget med gud eller något sånt att göra. Den är ingen omöjlighet att man kan få synen tillbaka. Finns dom som vart förlamad i ben osv som kan gå idag...

skriven
3 Thomas Dilts

Tack för att du delade detta med alla. En mycket vacker berättelse om vad vi kanske kommer att möte själv.. Vi ses (där uppe)

skriven
2 Mattias Lindblad

Jo, men massor med människor blir friska från cancer varje dag. Det är inget under och att det är gud är bara skit snack. Bevisa att det var "han" som tog bort den. Ni är som sagt hjärntvättade...

skriven
4 Dan Ahlgren

Där skulle jag vilja få vara....men jag tror inte det, jag har kanske syndat mot Anden-jag vet inte riktigt,

Mvh /Harry

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: