Bön ~väntan på svar från Gud.~

Herre hör min bön,
jag är så rädd och orolig,
kanske du hör mig,
men du svarar inte nu.
Jag väntar o väntar,
du missar flera chanser att vara till hjälp!?
Gud, varför gör du såhär mot mig nu?
Testar du mig, hur stark min tro är på dig?
Låt mig får höra din röst,
på riktigt.
Så jag vet att det inte är mina egna tankar,
jag hör.

Hur länge ska jag behöva be för att få svar?

Herre, tack för alla bönesvar jag fått.
Ta bort alla bördor jag har inombords.
Jag tar på mig bördor som är för tunga för mig.
Hjälp mig att bära dom, eller sätta gränser för mig själv,
så jag inte tar på mig så mycket.
Gud, jag vill vara så god, och göra gott.
Men istället blir jag bitter inombords,

för att jag inte förstår allting!

Jag går omkring som en rastlös själ.
Väntar på dig, mer av dig, och tillslut allt av dig.
Jag ger mig inte förrens du svarat på denna bön

att jag ska få höra din röst.

Ge mig order Herre, för min tro är som ett barns.
Säg åt mig vad jag ska göra, vart jag ska gå,
Herre mitt liv är ditt.

Du är mitt liv.


Herre, du som ser mig i den ångest och inre smärta.
Hjälp mig att fästa min blick på dig Jesus,
så jag inte ser på allt svart runtomkring mig.

Jag känner djup sorg när jag skriver detta till dig,

jag saknar dig fortfarande.

Min ork börjar tina bort,
jag ger och ger, mer en vad jag får.
Jag ber och ber, utan att få min största bön uppfylld.
Inte en iallafall.
Du kanske tycker att tiden inte är inne.
Men Herre se! Jag vill börja jobba nu!
Jag vill inte att människor går förlorade under den tiden jag väntar på bönesvaret.

-att få höra din röst.

Men mest av allt,

-trons nådegåva!


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: