Att göra en deal med Gud.

Jag har gjort en deal med Gud :)
Precis som min syrra Delila gjorde.

Hennes deal gick ut på att om Gud tog bort viruset ur hennes dator,
så skulle hon gå på nästa ungdomskväll.

Min deal är att om jag går ner, 10 kg till.
Då ska jag sluta sminka mig.

Det är nästan som ett nyårslöfte men endå mycket allvarligare,
för Gud ska man inte ljuga för!
*börjar nästan ångra dealen* *ler*

Men iallafall, jag vet en kvinna i Finland som gjorde upp en deal med Gud,
att hon aldrig skulle färja (stavas det med j eller g??) håret.

Men sen så blev hon mer och mer pepp på att testa en ny hårfärg,
och så gjorde hon det.

Sendå? Jaa, hon fick väldiga besvär med hyn och håret, och ångrade sig.

Kvinnan är en bekant till mig.

Jesus hade säkert gjort en deal med Gud, om Han kunnat,
jag tänker på meningen:
"Fader, om denna bägare inte kan gå förbi mig utan jag måste tömma den, så låt din vilja ske."
Där syftar han på korsfästelsen, som gör oss rena och fria från synd.
Stackars min Jesus :(


Har du erfarenheter av detta? Dela gärna med dig :)

Nu borde jag lägga ut en bild, som jag gör till varje inlägg..

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: