Änglar jag fått se (2 st) BONUS! lite fakta om änglar.

Jag har redan hunnit avslöja att jag sett en ängel,
i tidigare inlägg.

Men det är inte första gången!

Eftersom du är intresserad, så tänkte jag berätta för dig hur dom såg ut.
Jag tänkte skicka in en bild på en ängel för att visa hur den inte ser ut,
men jag går rakt på sak istället:

Såg en ängel när jag var ca 15 år när jag bad,
jag såg i en syn ett ansikte, ljust, allt var ljust omkring också,
det fans flera änglar i bakgrunden,
ängeln var mer åt det maskulina hållet om man såg på håret och ansiktet,
men det som jag aldrig kan glömma är att den hade inga pupiller,
ögonen var helvita. Det var otäckt.

Nästa gång jag såg en ängel var förra veckan på kvällen, det var också under bön (ca den 3/9-09)
Den stod till vänster om en rullstolsbunden man som har fått en kopparförgiftning,
Jag tackar Gud att jag inte såg hela ängeln!
Det jag fick se var ett stort vitt tyg hängde ner fint men endå inte i någon mänskligt logiskt sätt, som en gardin över ängelns kropp den satt löst,  detta var vad jag såg, och det fyllde mig med fruktan.
Det är en helig varelse.


Jag har en väninna, som fått en gåva av Gud att kunna se andevärlden.
Hon tror på barnänglar, men jag har svårt att tro på allt hon ser,
enligt bibeln är ju vi Guds barn,
och barnänglar är lärlingar, har Gud tid med sånt?




Jag letar upp en bild nu som är så lik som möjligt de änglar jag sett!

I kläderna är det helt klart denna iaf:





Bonus! Mer information om änglar:
Änglar är tjänsteandar, det fins soldatänglar, lovsångsänglar, skyddsänglar,serafer, keruber.. fallna änglar.
Alla har olika uppgifter 

Serafer Ordet Seraf betyder brinnande eller en som tänder.
Den har sex vingar, två kroppen och två ansiktet (som de skyddar sig själva med från Guds ljus) och två flyger dom med. (Jes 6:2)

-Jag tror att Serafer har svårt att stå ut med ljuset också för att de är fyllda med ögon.
Deras enda uppgift är att prisa Gud.

Keruber  Ordet kerub betyder "vara nära" (därigenom tror vissa att det är den ängla-sorten som är närmast Gud)
Hesekiel pratar om en kerub med 4 ansikten, människo, leijon, oxe, och örn ansikte.

Fallna änglar:
Vissa tror att Satan var lovsångsledare innan han föll.


Ämnet är för stort för att jag ska fördjupa mig mer i det, nu.

>0<
  X

1 nicole

jag har också set änglar och jag fick en syn en gång att jag kan se det o synliga jag gissar att det bettyder att jag kan se döda för det har jag alltid kunnat se

Svar: Ja du kanske har fått den gåvan, men de döda finns inte på jorden, men det finns andemakter som kan ändra sitt utseende och se ut som människor och prata som dom. Men de riktiga människornas själar finns i dödsriket.
Mirakeltjejen

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: