Offrade mig själv till Gud!

Jag har den senaste tiden bett att Gud ska ta mig helt, hela mitt liv, allt jag har och är.
Jag har med andra ord gett mig själv som offer till Gud.

Vad gör Gud med offer?
Hurdana offer vill Gud ha?
Vad är reglerna?

När Gud i den Heliga skriften berättar om hur djur ska offras står det kortfattat
i 3:dje Moseboken:

Han vill ha ett felfritt offer,                                         Han renar mig
han vill att det först ska slaktas,                                 Jag ger mittt liv för honom
sedan ska blodet offras                                             Han undersöker min ande        
sedan ska det flås och styckas                                   Han undersöker varje del av mig
köttet och huvudet eldas,                                           Allt onödigt hos mig, dör i Guds närvaro   

innälvor och fötter ska först tvättas av med vatten innan de också bränns.

Ett offer var en FRIVILLIG gåva som TÄCKTE synden man gjort,
den tog inte bort den.

Men iomed att Jesus offrades, så blev det 100% förlåtet OCH bortglömt.

Det är inget man ber bara för att vara snäll mot Gud när man ber att:
"Jag vill ge mig själv, mitt liv och allt jag har till dig Gud"
 Då offrar jag allt jag har till hans användning.

De människor som gör detta, får problem..... *ler*
Jag kan inte längre leva för min egen skull utan för hans.
Så då strävar jag efter att lägga undan allt som drar
uppmärksamheten från Gud!

Gud vill ha ett rent offer,
så han kommer att rengöra mig,
han kommer att undersöka mig i minsta detalj osv.

Och jag känner det extremt tydligt, att han har börjat göra detta i mitt liv nu!

Imorshe, när jag gick till morgon bönemötet var jag totalt nollställd kändes det som.
Jag som människa KAN ALDRIG lära känna Gud helt, när jag är här på jorden,
allt jag säger är som bebisbabbel i hans öron.
Så kände jag, och gör det fortfarande.. vill du veta varför?
Gud ser till att vi känner så ibland,
för vi ska bli mer nyfikna på honom och förstå hans storhet.

Jag är bara i början av offerperioden,
tänk när han utsätter mig för verkliga mycket svårare prövningar.
(När själva styckningen börjar ;) )

Just nu vill han att jag ska lära känna honom.
Han har nollställt mig,
seriöst, känner mig som en nyfrälst.

Oh det fins jätte mycket att skriva om detta,
det fins inget bättre väg i livet än att följa Gud till 100%


Tack du min Gode mystiske Gud! :)





Ifall du inte är troende är jag säker på att du tycker jag måste vara sjuk.
Antigen är jag sjuk, eller så måste Gud vara verklig och det bästa som fins.
Testa!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: