Guds kraft kom till mötet! (Ett inlägg ur min Under-dagbok)

Vi åkte till konferans i Borås och fick sova hos en kvinna som heter Orvokki
Ligger i sängen och skriver detta i min dagbok:

25 Maj 2009 Lördag i Borås:

Klockan är 23:04 vi kom just till en kvinna som heter Orvokki.
Vi får sova hos henne undertiden som konferanssen har pågått,
det var sista dagen idag, men för mig den största!
Trots alla under som skett de senaste veckorna tappade jag tron på Gud,
jag kände att min kontakt med Gud var nollställd. Det gav mig ingenting, jag var torr..

Miste tron:
Jag vet att detta är mycket allvarligt, att mista tron på Gud innebär att livet längre inte har en mening,
jag tänkte ut så långt att även om tron nu var borta, ville jag leva som en troende.
Ta hand om mig själv och andra i min omgivning, sprida kärlek (om det nu går utan Gud)
Han är ju kärlekens källa, sägs det.
Grunderna var besvikelse, min ande var bedrövad.
Orsaken till det känner jag kan vara en bok jag läste i som heter (Kärlekens psykologi)
och han i stan jag bad för, inte blev frisk.
Jag hade också försökt att tvinga mig själv att evangelisera TROTS att jag känner innombords att jag inte är redo!

Kari fick möta Gud!:
Nog om det, igår på Lördag gick jag fram för att få förbön, jag ville komma tillbaka till Herren.
Förresten berörde den Helige Ande min man Kari i Fredags så starkt att han inte kunde stå på sina egna ben och föll omkull, 2 gånger. Rakt ner på golvet. Han berättar att han fick se ett starkt ljus och att nästa stund dunsade han ner på golvet. Han slog i huvudet och benet så han fick ett sår, men han kände ingen smärta alls.

Idag föll många ner till golvet! tog bilder med min kamera på allt det otroliga som hände ikväll.

GUDS KRAFT GÖR MÄRKLIGA TING!:
Det började såhär:
Jag satt utanför kyrkosalen på soffan med Kari och pratade och såg på widescreen tvn vad som hände inne i stora salen. Det var ett helt vanligt möte, folk satt stilla snällt och lyssnade på predikaren och bad.
Predikaren är en kvinna som i Finland kallas för Eldmormor= Tulimummo
för hon är verkligen använd av Gud!
Men plötsligt ser vi i tv rutan att allt inte står till som det ska i den stora salen
Eldmormorn även kallad för Seija, kan inte stå raklång, som en stor tung kraft kommit över henne,
hon ropar ut, (troligtvis i bön) Personer rusar fram för att be för henne,
kanske fick hon ont någonstans stackarn??
Salen fylls av nyfikna människor Vad händer!?
Även vi tog oss in i salen, tar fram min mobil och börjar filma runt.
Människorna som nyss satt ner och lyssnade har
ställt sig upp, överallt står man med uppsträckta armar och ber/ropar till Gud!

När jag och Kari går längre fram i salen, känner jag Guds närvaro starkt kring scenen,
så av respekt och fruktan för Gud vågade jag inte fortsätta gå längre fram..
Men man är ju en envis och nyfiken människa,
så vi fortsatte snart att gå enda fram!
Då börjar hela min kropp att skaka
(darra ungefär som när man fryser) av Guds andes kraft,
Energin är så STARK att min kropp inte tål den och, och därför börjar skaka.
Men det är inte bara jag som upplever detta..
(Allt detta käns bra och samtidigt spännande)

Människor reagerar olika på Guds kraft:
Endel runtomkring mig har lika svårt att gå som jag,
man blir som om man vore full!
Svårt att prata och gå normalt.
Många människor faller omkull, när man lägger händerna på dem, men då står det jämt någon bakom och tar emot, så man inte gör illa sig förståss.

Kari föll en tredje gång idag.

Jag blev förståss toanödig och behövde hjälp att komma till toaletten, men när vi kommer tillbaka till stora salen
är det inte slut på märkliga tingen!

Gud talar till oss!
Kari för fram mig till en pastor och säger:
"Jag känner att Gud vill tala genom Johanna men vi måste be för henne först"

(Jag mins inte hur jag reagerade faktiskt, men jag skriver i dagboken såhär):
Pastorn var skeptisk, (varför skulle Gud använda en ung tjej när han har hela salen full med andra?)
han trodde inte på det.
Istället sa han att han fick ett budskap till oss från Herren.
Han fick se en inre syn: Där vi stod och bakom oss hade vi taggtrådar.
Pastorn sa att han inte förstod detta men Kari och jag som haft ett väldigt trasigt liv och förhållande förstod precis..
Han sa att Gud skulle använda oss och att han kände att vi borde börja gå på bibelskola.

Jag önskar jag kom ihåg allt som sas, men det gör jag inte.
Medans detta hände kände jag plötsligt hur det började liksom som REGNA över mig,
det var jätte häftigt! Förstår inte vad det var för något, men det var som små lite vassa droppar.*
Hade inga kläder på armarna så där kände jag det mest.

Profetsian kom genom mig sedan:
Dom fick koppla tillbaka micken och jag sa det som kom in i mitt huvud starkare en mina egna tankar:
Ungefär detta:
"Mina barn, jag är här hos er! Jag vill att ni fortsätter komma hit!"

Gud vill alltså att vi går i kyrkan! :)
Sen kom en man och tog micken ifrån mig. Han tyckte det räckte.

Allt detta hände i konferansen i Borås i år.
+ att jag hörde änglar sjunga på ett möte. så vackert och helt perfekta stämmor!!
Tror du att jag forfarande tvivlade på Gud efter detta??


*välsignelsens regn har jag hört nu efteråt att detta kallas.


BILDER????

BILDER? Om fler en 10 personer vill se bilder från konferanssen så lovar jag att lägga ut!
Om en säger nej, blir det avdrag -2

1 .

JA

skriven
2 .

ABSOUT FRAM MED DOM

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: