Spikmattan, ett mirakel??

Aftonbladet 13/7-09
Spikmattan har utnämnts till sommarens storsäljare av Svensk handel. Det finns inga vetenskapliga belägg för att den skulle påverka hälsan positivt. Men enligt förespråkarna botar den allt från ryggont till depressioner

Världen idag 2/11-09
Team Shakti AB berättar att företagets spikmattor tillverkas genom ritualer och mantran till den Gudomliga modern Shakti.
-Man strävar här efter identsifisering av den gudomliga feminina energin shakti, vilket är vanligt innom hinduism och mera genuin yoga, på det här viset kan användare av spikmattan hamna i något de kanske inte alls är beredda på, säger Lars Johansson
spikmattan Yantra som varit storsäljare vid sidan av Shaktimattan (Qi-mattan) beskrivs så här av företaget: På baksidan av mattan fins en symbol.. som används mycket inom Yoga, och Yantra.. "Fäst blicken och stimulera sinnet vid Yantrat under meditation.. Låt blicken OCH MEDVETANDET FÖRSVINNA IN I YANTRAT"
Den tillverkas på "Shaktis tempelfabrik" I Indiens Heligaste stad, Varanasi.
Shaktimattan tillverkas inte bara för att verka det fysiska planet..
På hemsidan står också information om olika meditationsövningar,
en övning som kallas SomaDattan. Uppges vara den kraftfullaste positionen för att öka den inre elden".


Hur mysko låter inte dethär? NU tänkte jag skriva några personliga berättelser jag hört av några bekanta.

En kvinna tex låg på mattan och såg plötsligt en stor spindel i taket
tyckte säkert det var otäckt,
ett tag efteråt såg hon att samma spindel, var som ett mönster på baksidan av mattan.

En annan kvinna, råkade somna på mattan,
hon vaknade av att en människo liknande varelse kom och väkte henne men försvann,
hon var ensam hemma,
när hon skulle resa sig upp såg hon att hennes ben var helt vita och jätte varma.

Har du erfarenheter som du vill dela med dig? Berätta gärna.


Tips... Använd inte mattan fast den ser helt ofarlig ut.

1 kusin sanna-panna

johanna min kusin.. jag somnar på min älskade spikmatta varje natt nästan och det är sååå skönt!



Alla dagens bekymmer glömmer jag när jag har legat ett tag, jag blir alldeles skönt varm i hela kroppen och helt avslappnad vilket gör att jag ofta somnar inom 30 minuter! på natten vaknar jag och lägger ner spikmattan på golvet och bara fortsätter att sova.



det är så skönt för att sova bra om natten är viktigt för att du ska orka med dagarna och innan jag provade mattan har jag kunnat ligga och försöka somna, det kan ha tagit många timmar!!



Men nu är det så skönt att kunna slappna av på den, du borde prova!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: