30 sekunder från att välja fel båt. (Bonus, mitt sovrum)


På väg till Viking Line Amorella som hade sin avgång ungefär samtidigt som Silja Line,
kände jag inombords att något olyckligt med båten skulle kunna komma att hända.
Men eftersom jag inte blev rädd eller kände att det var en varning, så kom jag snart över känslan.

Nästa morgon får pappa och jag höra att Silja line fortfarande var kvar ute på öppet hav,
för det hade blivit något fel.
Men vi fick inte veta vad, just då.

Men när vi stannade i en ABC-mack för att äta, läser vi texten på första sidan i en nyhets-tidning,
att Silja Line var 30 sekunder ifrån att åka in på en ö!
Det hade blivit nåt fel i rodet och båten kunde bara svänga åt höger.

Detta är verkligen fruktansvärt, om det hade skett, hade människor säkert omkommit i panik, och de som låg i sina hyttar långt ner i båten hade blivit krossade eller kunnat drunkna.
I värsta fall hade också hela båten vält.
30 sekunder ifrån allt detta.

Undret iaf i det hela var att jag och pappa borde varit med i den båten, men det blev inte så.
Pappa hade både medlemskort och han hade fått rabatt på SiljaLine,
medans Vikingline medlemskortet var borta och sådant, men det blev endå VikingLine.

Även om vi varit med på Silja båten, och inte omkommit hade mitt psyke inte klarat av detta i dagsläget,
har varit med om så mycket så jag försöker vara på ställen där ett inre trygghet och stabilitet kan börja att växa i mig.
Behöver känna att Gud älskar mig för den jag är, och inte vad jag gör.
Behöver känna att Gud inte är lika sträng mot mig som jag själv är.

Därför måste läsa igenom bibeln, för då lär jag känna Gud för den han verkligen är.
Det är en kärleksfull bok.

Resten av resan hit till Finland,
var verkligen lett av D.H.A (den Helige Ande) pappa stannade b.l.a
tex. bilen precis på rätt ställe,
för att starta navigatorn som inte funkat på flera veckor,
och det visade sig att redan nästa väg skulle  vi svängt in.
Vilket vi absolut inte gjort om vi bara kollat i kartan.

Slumpen är inte tillräckligt smart för att leda oss till att göra sånt.


Låt mig presentera dig runt i mitt nya sovrum!! :) :

mitt rum
detta är mitt sovrum, laptoppen ligger på bordet.
vedspis
ska få lära mig att värma upp mitt rum själv.
klädskåp
mina klädskåp och dörren in till/ut ur rummet
en stor buske i mitt rum
i hörnet fins min stereo <3 musik är viktigt tycker jag. Och ett stort träd har jag också inne
på mitt rum! Tänker jämt när jag kommer åt den att nu kom de nå bladlöss på mig.
Fast det tror jag endå inte.


Nån dag här framöver får ni se huset utifrån och en massa annat.
Detta var bara mitt sovrum, och jag beklagar att det var ganska mörkt,
orkade inte ta nya bilder idag.
1 Maja

mysigt det ser ut. Supermysigt. Hoppas du ha de bra. Vi hörs. Ja älskar dej, puss <3



hälsa de finska bladlössen från mig då ;)

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: