Min natt med Gud!

rauhalassa

Här bor jag, längst ner till vänster, min fönster är precis bakom björken.
Visst är det vackert? :)



Även på denna bild är mitt fönster SENSURERAD  :D


Bastun från sidan, du kan aldrig ana hur skönt det är,
ingen dusch, så vi får tvätta oss på gammaldagst vis.


Jag har nu bott här i 9 dagar.. det var 9 dagar sedan jag var i Sverige sist.
Nu ska jag berätta lite vad som hänt här.. Både några allvarliga, komiska och seriösa händelser..

Först allvarliga, jag har en egen vedugn i mitt rum.
Här håller vi upp värmen på det sättet,
men jag som nybörjare slängde skräp i elden o plast..
Blev rädd av stanken och kunde inte vara inne på mitt rum på nästan hela dagen efter det.
Vilket jag nu förstår var livsfarligt.. Fast det bara varit så lite plast!

Nu komiska:
Hmm, vissa av er kanske redan skrattade åt det allvarliga inlägget, men
till er lite mindre skadeglada ;) tänkte jag berätta det som hände idag,
Jag fick min första uppgift, skulle göra fina inbjudningskort på datorn till alla häromkring i
trakterna, för på Lördag ska det vara Julsång här :)
Vuokko hade skrivit färdigt vad som skulle stå på korten.
Och jag fattade inte varför hon ville skriva tomtefika, men det var vad som stod på lappen som hon skrivit.
När Vuokko åkt ut med korten för att dela ut dom (hon måste själv missat min tabb)
så säger mina kvarvarande vänner "Vad är tomtefika för något?"
Det visade sig att hennes bokstav r såg i mina ögon mer ut som n,
jag skrev tonttu när det skulle stå torttu.. vilket betyder kaka..
Jag blev generad vid matbordet, när jag insåg mitt misstag.
Hoppas Vuokko inte märker något, och att det endast blir mer gäster,
.. som kommer för att kolla vad "tomte-fika" kan vara för någonting.

Nu allvarliga:
Vet inte på vilken nivå jag ska berätta det här..
*funderar*
Jag såg på en klipp på youtube igår kväll, det sista jag gjorde innan jag skulle sova.
Men filmklippet som handlade om en man som dog och fick "hälsa på Gud"
och sedan återkom till livet,  gjorde mig aldeles bedrövad i anden,
min längtan o saknad efter Gud blev maximerad till bristningsgränsen,
jag försökte få loss min ande ur kroppen så jag kunde hälsa på honom
(detta skulle jag och borde jag inte skriva, för reaktionerna misstänks vara negativa för detta)
men det är bara om man inte förstår att...
det fungerar bara om Gud tillåter det.. :) Eller??
Denna gång tillät han det inte, ( men jag var väldigt nära :)))!! )
I min ande viste jag att Gud skulle uppfylla min önskan om jag bara somnade in..
vid 1 på natten gav jag upp.. och somnade...
Min dröm handlade om att jag praktiserade en dag hos och med Gud.. hm..
jag var i naturen (såg inte mig själv) drömmen koncentrerade sig på djur och natur.
Det enda jag var helt övertygad om när jag vakna var att
Guds ande fins överallt där det fins liv..
Vilket jag inte förstått så allvarligt om jag inte haft en natt med Gud :)
<3

<3 Vad är din blogg adress så jag kan få se hur DU har det?? :)
Kram
1 Anonym

aastridelander.blogg.se :):):):)

skriven
3 johanna

jag studerar till själavårdare kort sagt. Jag bor på ett hem där jag får utbildning, jag jobbar inte men hjälper till här. Jag har det bra :) tack för att du bryr dig kusinen min <3 :)

skriven
2 Tamara

Jag fattar inte vad du gör i Finland? Hur kom du på tanken och kände du folk där som du kan bo hos? Jobbar du där? Jag undrar mest över hur du har det??

skriven
4 Anonym

fint du verkar bor johanna, :) och härligt med bastu också. Men vill fortf lika mkt att du kommer tillbaka snart. <3 puss&kram

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: