Gud i Fi lippinerna Gud i Fi nland

Mina älskade vänner åkte till Filippinerna,
gråter när jag tittar på deras bilder på facebook.
Dels av att det dom gör, är så fint.(bilder längre ner)
Dom åker enda dit, för att berätta det glada budskapet om Jesus,
det är inte allt.. Dom sprider Hans kärlek genom att ge fattiga barn mat,
många fick julklappar, kanske för första gången i sitt liv?

Jag är svartsjuk!

Här sitter jag i kyliga Finland.
Finland är kallare en Sverige!

Jag vandrar igenom ett öken.
Törstar efter mer av Gud..
Gud såg till att jag inte åkte med på den resan.
För han hade planerat att jag skulle vara här.

Jag sitter o grubblar om jag ska eller inte ska berätta vad som hänt.
Jag har fått vara med om såna övernaturliga saker, så jag själv knappt tror på det.

Nu när jag kommer till Sverige, kommer ni ta mig o skicka mig till Psyk om jag berättar! :D
Men där har jag varit redan! o de slängde ut mig, för jag var för frisk för att få stanna där..
Så därför berättar jag nu endå...

Nee..
Nån gräns måste det finnas Johanna vad du kan skriva på din blogg!!
*skäller ut mig själv*

Vi säger såhär istället,
du som läst detta får själv välja,
nu har jag varnat! :)

1.) Har fått se Den Helige Anden!
Plötsligt en kväll såg jag i min inre syn, konjukturerna av en vit genomskinlig man på höger sida av min säng.
Jag viste inte vad det var för något!
Han lixom flammade, eller vad man ska säga, som vit eld.
Då fick jag veta vem han var, och jag fick ord inombords, om hurdann han var.
Han är VASS, var ett utav orden.
Den kvällen bad jag till Honom iställetför Gud eller Jesus, han är ju endå deras ande. :)

2.) Gick fram efter Söndagsmötet den 27 här i Pingstkyrkan och sa att det fins en andemakt här,
jag beskrev den, berättade hur den påverkade i församlingen och jag sa åt den att försvinna i Jesu namn!
(OBS! Du måste tro på Jesus för att kunna driva bort andar med hjälp av Hans namn, annars är inte anden rädd för dig och kan göra dig illa.)



Har berättat detta för människorna här,
men dom sover andligt.. Dom är så vana vid att inte få uppleva sånthär, så dom har slutat förvänta sig sånt.
Så när jag berättade reagerade dom inte ens, från början iaf.. :)
Hade ju velat att dom säger något i stil med:
"WOW! Vad KUL Johanna!"

jag 17






OCH NU TILL FILIPPINERNA!!!:

låt mig presentera mina modiga vänner från Sundsvall pingst!

simon, crippe, maja, antonia, marcus, linda och evelina!




















Delar ut julklappar, ger mat, ber för dom...
Ett utav det största bevisen på att Gud fins, är hans kärlek, som aldrig tar slut.
Annars skulle jag inte vara troende, om inte jag fått uppleva det.


Gott nytt år!!! <3 Önskar din Johanna
1 Maja

åh, härligt att du skriver om filippinerna. Vi ha de toppen här fortf, folket är så otroligt snälla och generösa. De städar våra rum, tvättar våra kläder, gör vår mat. Helt underbart. alla är så godhjärtade. Nu har vi endast 3dagar kvar här i ''paradiset'', sen återvänder vi till vintervärlden där hemma. Saknar dej, och längtar hur mkt som helst tills vi ses igen. Jag älskar dej <3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: