ALLA KAN HÖRA GUDS RÖST!

Det är lätt att tänka o tro, att Gud väljer ut vissa personer till att bli stora profeter,
medan andra gråter och ropar på GUD utan att få svar.

GUD talar till alla människor, men inte genom en fysisk mun med ord som överförs utav ljudvågor in i våra fysiska öron. Han är en Ande och talar direkt in i det som är mest vi i oss, in i den djupaste delen.
Klart han kan prata så vi hör det med våra öron också.

Jag fick en uppenbarelse om hur Helige Anden såg ut en gång.
Det ser ut som en blandning utav en person och en låga,
det jag reagerade över var att Han inte hade någon mun.
Jag förstod att när Helige Anden talar så är det inte genom ljudvågor, utan Han
talar genom tankar och känslor.

Rom 8:26  Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord,
Rom 8:27  och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill.

Mat 16:16  Simon Petrus svarade: "Du är Messias, den levande Gudens Son."
Mat 16:17  Jesus sade till honom: "Salig är du, Simon, Jonas son. Ty kött och blod har inte uppenbarat detta för dig, utan min Fader som är i himlen.

Petrus talade ut hans tankar "Du är Messias, den levande Gudens son"
Och Jesus bekräftade att detta var inte hans egna tankar utan något som Gud uppenbarade för Honom i hans tankevärld.

..Precis som satan också gör:

Mat 16:22  Då tog Petrus honom åt sidan och började motsäga honom: "Gud är nådig mot dig, Herre. Detta skall aldrig hända dig."
Mat 16:23  Men Jesus vände sig om och sade till Petrus: "Gå bort ifrån mig, Satan! Du vill få mig på fall. Vad du tänker är inte Guds tankar utan människotankar."

Det är inte lätt att veta alla gånger när satan talar till en, för han använder ett språk och tankar som människor förstår sig på. Så många tror att det är ens egna tankar ofta.
Tex självmordstankar.

Ju äldre man blir desto lättare är det att tro att satans tankar än ens egna.
När jag var liten hörde jag satan en gång,
jag var i en situation där jag kunde göra något som jag visste att mamma inte tyckte om
då hörde jag satan säga:
"gör det, det ända som händer är att du blir tuktad o det är inge farligt"
Det kom precis som alla mina andra tankar.
Men jag blev helt paff, jag visste att så skulle jag aldrig själv ha tänkt och förstod att det var satan.

Vi kan alltså lära oss att höra Guds Ande tala i anden,
detta genom att bara förstå vilka tankar är från Gud och inte.
Vi läser bibeln för att lära oss hur Gud talar, så förstår vi också lättare att göra skillnad när Han talar till oss i anden.

Joh 4:24  Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning."

Efe 6:18  Gör detta under ständig åkallan och bön och bed alltid i Anden. Vaka därför och håll ut i bön för alla de heliga.

Detta låter säkert kompilcerat, men om jag säger att alla vi människor är andliga väsen egentligen,
det fysiska är inte jag, utan bara min bonad så förstår vi enklare hur nära det andliga vi är,
vi är en andar!

1Pe 3:19  I Anden gick han (Jesus) bort och utropade ett budskap för andarna i fängelset, (människor i helvetet)
1Pe 3:20  för dem som den gången var olydiga när Gud tåligt väntade under Noas dagar, medan arken byggdes. I den blev några få, åtta personer, frälsta genom vatten.


En person som har en långt utvecklad andlig urskiljningsgåvan,
kan inte bara göra skillnad på goda o onda andar,
utan kan veta hurdan ande en människa i sig själv är.
Någon har för tillfället en mild ande, annan kan vara en stillsam ande, någon kan vara en energisk ande
helt i sig själv, utan vaken goda eller onda andemakters inflytande.

Psa 34:18  (34:19) HERREN är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälsar dem som har en bedrövad ande.


Detta är en sak som dock kan variera fort, jag kan vara en glad ande ena minuten och ledsen ande i andra.


Vi kan få en förnyad ande, vi kan liksom bli uppdaterade utav GUD.
Psa 51:10  (51:12) Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta och ge mig på nytt en frimodig ande.


Hes 18:31  Kasta bort ifrån er alla de överträdelser genom vilka ni har syndat och skaffa er ett nytt hjärta och en ny ande. Ty inte vill ni väl dö, ni av Israels hus?

Hes 36:26  Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött.

Våra hjärtan har inte en egen vilja, men det har anden i oss.

Psa 20:4  (20:5) Han skall ge dig vad ditt hjärta begär och fullborda alla dina planer.

Hjärtats omskärelse är också ett synonym för en förnyad ande.

Rom 2:29  Den är jude som är det i sitt inre, och hjärtats omskärelse sker genom Anden och inte genom bokstaven. En sådan får sitt beröm, inte av människor utan av Gud.

Ord 20:30  Sår som svider renar från ondska, slag renar hjärtats inre.
Slag renar människans ande.

(Skulle kunna göra ett inlägg för er om fysiska slags inverkan på människan.
Men det är så extremt att jag vill ha minst 6 kommentarer av personer som vill läsa om sånt,
innan jag skriver vad Gud talat till mig om detta.)

....................................

Gud talade till mig under tiden jag skrev detta inlägg och har själv lärt mig nya saker undertiden jag skrivit.
Hoppas detta kan vara till nytta och uppmuntran för dig som läst detta.
I Jesu-namn. Amen.

PS! Efter att du läst detta inlägg, kan det MYCKET möjligt dyka upp bibelord i dig om detta ämne,
det är Helige Anden.

Syster// Johanna Therese Mikkola
1 Doris Maria

Tack ! Vill gärna lära mer om detta.

Svar: Ett inlägg finns nu redo att läsas om detta:
http://mirakeltjejen.blogg.se/2012/december/fysiska-slags-inverkan-pa-manniskan.html
Mirakeltjejen

skriven
3 Johanna Drusian

Fler bibelord om detta ämne:

Heb 12:22 Nej, ni har kommit till Sions berg och den levande Gudens stad, det himmelska Jerusalem, och till änglar i mångtusental,
Heb 12:23 till en högtidsskara, en församling av förstfödda som har sina namn skrivna i himlen, till en domare som är allas Gud och till ANDARNA hos de rättfärdiga som nått fullkomningen.

Ord 16:2 En mans vägar är rena i hans egna ögon, men HERREN är den som prövar ANDARNA

Guds sju andar:
Upp 1:4 Från Johannes till de sju församlingarna i Asien: Nåd vare med er och frid ifrån honom som är och som var och som kommer, och från de sju andarna framför hans tron,

skriven
5 I

Vill gärna läsa mer om fysiska slags inverkan på människan.
Har i barndomen utsatts för fysiska slag under många år.

Svar: Hej, får en känsla av att den typen av fysisk slag du fått inte är utav Guds vilja.Om det inte varit av kärlek är det inte bra.

Ett inlägg finns nu att läsa:
http://mirakeltjejen.blogg.se/2012/december/fysiska-slags-inverkan-pa-manniskan.html
Mirakeltjejen

skriven
2 Ove Nilsson

Wow, om jag får säga så. Härligt att läsa vad du skriver. Har lite undran själv över detta, men detta var mycket bra Tack :)

skriven
4 David

http://bible.cc/proverbs/20-30.htm

Svar: http://mirakeltjejen.blogg.se/2012/december/fysiska-slags-inverkan-pa-manniskan.html
Mirakeltjejen

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: